24 de juny de 2014

Com cuinem també és important.


No només hem de tenir en compte el que mengem, sinó també com cuinem, no és el mateix fregir que bullir, fer a la planxa o a la barbacoa  i també cal vigilar molt no sobrepassar les temperatures màximes ni els temps de cocció per aprofitar totes les propietats dels aliments. 
Aquesta llista es basa en les recomanacions del llibre "Mis recetas anticàncer" de la Dra. Odile Fernández.

CRU
· És la millor manera

AL VAPOR
Atenció: l’aigua no ha de tocar els aliments
Millor coure en trossos grossos per a què no s'assequin,
i els peixos coure'ls sencers.

BULLIT

Els cereals i llegums (les verdures millor sempre al vapor)
· Patates bullir-les en pell ( menjar la pell, només si són ecològiques)
· Els tomàquets bullits alliberen substàncies anticancer (excepcionalment els tomàquets  es poden bullir a més de 110 graus)
· Atenció tapeu l’olla, així no s’oxiden les vitamines,
· No deixeu les verdures en remull gaire estona.

ESTOFAT
· Amb el foc baixet, ben tapat, que es cogui amb el seu propi vapor.


AL FORN
· A menys de 200 ( 180 )
· Mai papillote amb paper alumini, feu servir  paper vegetal.

ATENCIÓ:

  • Evitar menjar fregits més d’un cop al mes,
  • No reutilitzar l’oli,
  • No temperatures altes
  • BARBACOAS I GRAELLES NO 
  • MICROONES NO
  • EN RECIPIENTS DE PLÀSTIC NO
  • FUMATS NO
  • OLLA EXPRÉS NO
  • TAMPOC pa ni pizzes cuits en forn de llenya, ni pa molt torrat ni cafè torrefacte.


Més precaucions

· No fregir mai amb mantega o margarina, feu servir només oli d’oliva verge extra o oli de coco(compte que no fumegi)
· Podem fer sofregit amb precaucions, sempre amb oli d’oliva , foc baixet, poca estona, poc oli que no es torrin, daurin o cremin els aliments, si cal afegiu una miqueta d’aigua .


Si voleu saber els motius explicats amb tot detall els trobareu al llibre "Mis recetas anticàncer" de la Dra. Odile Fernández.